اشیا گم شده و پیدا شده در مترو

وسایل گم شده و پیدا شده در مترو

روزانه مسافرت های زیادی از طریق مترو و قطارهای درون شهری صورت میگیرد و افراد زیادی با آن جابجا می شوند. یکی از مشکلاتی که مسافران با آن مواجه هستند گم کردن اشیاء و مدارک در مترو می باشد. اگرچه در برخی از ایستگاههای مترو محلی برای نگهداری اشیاء و مدارک گمشده و پیدا شده تعبیه شده است اما اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید خواندن ادامه این مقاله درباره اشیا و مدارک گمشده در مترو را به شما توصیه میکنیم:

دلایل گم شدن اشیا و مدارک در مترو

شلوغی مترو و تراکم حجم مسافر جزو عمده ترین دلایل گم کردن وسایل مسافران است. بیشتر وسایل گمشده بر اثر عجله برای سوار شدن و پیاده شدن از قطارمی باشد. از جمله موارد دیگری که منجر به مفقود کردن اشیا و مدارک می شود حواس پرتی مسافران، جیب بری و کیف قاپی در ازدحام  مسافران داخل واگن ها، ورود به گیت های پله برقی ها و معابر خروجی می باشد. گاهی اوقات هم افراد هنگام درآوردن بلیط ، کارت اعتباری مترو و … از جیب، مدارک دیگر خود را ناخواسته از جیب خارج و مفقود می کنند.

چگونه می توانیم اشیا و مدارک گمشده در مترو را پیدا کنیم؟

یکی از راه های پیدا کردن گمشده ها در مترو مراجعه به ایستگاه های متروست که درآنجا واحد اشیاء و مدارک گمشده مستقر می باشد. این روش بسیار زمانبر و مشکل است اما راه دیگری که می توانید سریعتر از پیدا شدن گمشده هایتان اطلاع پیدا کنید مراجعه به سایت مترو می باشد و با جستجو در میان فایلهایی که در آنجا قرار داده شده است می توانید اشیا و مدارک خود را پیدا کنید. یکی از مشکلات مربوط به این نوع جستجو عدم امکان جستجوی هوشمند است که بسیار زمانبر بوده و با خطا مواجه می باشد.

جستجو در پست یافته

راه بهتر و دقیق تری برای پیدا کردن اشیاء و مدارک گمشده وجود دارد و آن جستجو در سامانه پیداشده های فوری ثبت می باشد. سامانه فوری ثبت با ثبت اطلاعات دقیق برگرفته از لیست پیداشده های مترو، اماکن متبرکه و سایر پایگاه های دیگر این امکان را فراهم نموده است. در این سامانه می توانید با جستجوی هر یک از مشخصات خود اعم از نام، نام خانوادگی، کد ملی و … بصورت رایگان از محل پیدا شدن اشیاء و مدارک خود با خبر شوید.

با این حال اگر چنانچه با هر یک از روش های فوق موفق به یافتن اشیا و مدارک گمشده خود در ایستگاه های مترو شدید می توانید از ساعت 7:30 لغایت 16:30 روزهای شنبه تا پنج‌شنبه با تلفن‌های 33900172 و 33900171 تماس حاصل کنید.

نکته دیگری که نباید از آن غافل بود سوء استفاده افراد متخلف و بزهکار از مدارک گمشده می باشد که با ثبت آگهی مفقودی مدارک می توانید خود را از اتهام تخلفات احتمالی منسوب به شما مبرا و تبرئه نمایید.

اگر شما هم شی یا مدرک با ارزشی پیدا کرده اید می توانید در قسمت «چیزی پیدا کردید؟» اطلاعات مربوطه را ثبت نمایید. ثبت اطلاعات مدارک یا اشیاء پیدا شده بدون هزینه و رایگان و عام المنفعه می باشد.

اگر شی یا مدرک با ارزشی گم کرده اید و تا کنون آن را پیدا نکرده اید میتوانید بخت خود را آزمایش کنید و در این قسمت با یک جستجوی ساده از پیدا شدن یا نشدن مدارک و اشیاء خود با خبر شوید.

فهرست مطالب